السبت، 20 أغسطس 2016

. سجال انا شطك وانت شطى .. انين الصمت امل صالح .... . الشاعر احمدعامر ................. الشاعرة امل صالح ..

... سجال انا شطك وانت شطى ...........................
انين الصمت امل صالح ___________________
شئ يعقد .. شئ ممل
الجواز ده .. شئ يعل
و اللي منكم لسه ناوي
ع الجواز .. حابه و غاوي
يبقي يا معلم رومانسي
إوعي تيجي ف يوم تكل ..
بس عن نفسي بأصرح
راح اعيش حياتي و امرح
مهما حاولوا يقنعوني
بالجواز .. راح أقول سيبوني
اصلي عايشه حياتي فل
Ahmed Amer_______________________
شئ يعقد .. شئ ممل
الجواز ده .. شئ يعل
______________
طب قوليلى بجد انتى
عاوزه تبقى زى ما انتى
اصل انتى بجد سكر
لآ وحلوه ومداريه
وان بيوم زهقتى منى
ازهقى وارمى التحيه
بسمتك كل الجمال
والجمال ليكى شويه
ليه بترمى بكلامك
وانتى هتموتى على
وانتى روحك كل عمرى
روح وساكنه جوه فيا
انين الصمت امل صالح ________________________
ليه كلامك فيه غرور
بردو انا اللي حموت عليك
داأنت مهما تلف تدور
مش هاأعبر جزء فيك
فوق يا واد بلاش تكبر
من كلامك كتير باكبر
حتي عن بعادك هاصبر
ولا يوم راح اناديك..
بردو انا اللي حموت عليك..
Ahmed Amer_________________________
هههههه خلى قلبك يجرى يبعد
لوصحيح معدتش تفرق
خلى كل الناس تشوفنا
والمراكب قاعده تغرق
كل كلمه هتقوليها
الكلام معدش يفرق
بت هبله كلام وفاضى
وقت جد بشبر ميه
راح هتغرق
انين الصمت امل صالح________________________
إوعي تنطق مره تاني
أو تقول ان المراكب
مش هاترسي ع المواني
داأنت شطي .. و انا شطك
واأنت قلبي فيه هاحطك
لما الدنيا جت عليا
جوه حضنك كان حناني ..
Ahmed Amer_________________________
الحنان لسه بمكانه
مش كلام ولافعل ماضى
والشطوط باتت غريبه
الا شطك ليا فاضى
وانا شطى هو انتى
حتى لو روحتى لقاضى
هفضل انطق انتى حبى
وانا لى حق التقاضى
قولى زى ماتقولى حبى فيكى
كان مرادى
واما انتى بقيتى دنيا
مش هسيبك النوبادى
انين الصمت امل صالح _______________________
يعني انا اللي راح اسيبك
داأنت مهما بعدت عني
بردو يوم هاكون نصيبك
اصل قلبك جزء مني
دمك يجري جوه دمي
لو حطوني ف اختيار
راح اختار حبك لأني
جوه مني فيه اصرار
ان موتي في مغيبك..
داأنت مهما بعدت عني
بردو يوم هاكون نصيبك..
Ahmed Amer________________________
الف ضى ونور عليكى
ياللى قلبى بين اديكى
مهما ابعد بيناديكى
دانتى حب الكون ونوره
لما تبقى بجد خايفه
انا هاجى واداويكى
مانتى قلبى اللى هواكى
وانا روحى بتناديكى
مهما يوم يتعبنى قلبك
برضه هابقى نور عنيكى
............ الشاعر احمدعامر ................. الشاعرة امل صالح ...............

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق